måndag 25 juni 2012

En präktig gädda….

25062012142

 

….fångades i mjärden vid Siilas idag igen. Jag prövade vikten till ca. 4,5-5 kilogram. Tyvärr så hade jag ingen våg med mig, men nog brukar mitt prövande hålla sig ganska nära den verkliga vikten, men alla vet ju hur sanningshalten ligger till i fiskehistorier, så var och en får ju tro eller låta bli att tro.

Gäddan grävde jag ner som åtel, för att kanske lura fram Mickel räv, till ett präktigt skrovmål.

 

 

25062012141


Nämnas kan också att jag besökte forellsjön och passade på att fylla min dagskvot med ett par blänkande foreller.


Vädret idag:  Mulet och svag vind, ca.20 grader.

1 kommentar:

Bengt sa...

Hej Göran. Vilken fin gädda igen,är det många som är nere vid ån och fiskar nu ? Ryktet går väl att det är en massa bamsingar där som det är bara att meta upp HeHe.
Var det sora regnbågar du fick ? Ha det bra,längtar dit .
varma häls Bengt