måndag 21 december 2015

Ett besök inför Julen.

Gjorde en liten tripp till Silasängen, med åbäket II och där på mitt kalhygge, ja … där satt han, ensam i den december mörka skogsgläntan och känslan att julen närmar sig gjorde sig påmind. Jag kände genast, att nu är julen räddad och jag kan koppla bort vardagen och invänta julen i lugn och ro. Ja … vem var denna figur som kom och bringade julfrid åt mig? Nej, inte var det Tomten, eller Julgubben som han kallas i våra trakter, utan det var en figur som i sin kritvita päls, gjorde sin parad för mig och skyndade över kalhugget och försvann in i skogen. Nej… inte var det heller fröken Lucia som i sin vita dräkt, uppenbarade sig, utan den sällsamma figuren var självaste Julharen som i sin vitlysande päls kom och önskade mig en fridfull juletid.

Julharen.
Vädret: Uppklarnande, måttlig vind, ca. +3 grader. Snöfritt.

Inga kommentarer: