onsdag 29 februari 2012

Spillkråkor.

Det verkar nog som att fåglarna i naturen börjar ha en förkänning av att våren börjar så småningom närma sig. Jag tog en lugn promenad i skogen, dock inte något plumsande i den djupa snön, utan jag vandrade i spåren där jag tidigare kört med traktorn. Jag tog mig också tid att sätta mig ner och lyssna och titta vad naturen och skogen hade att bjuda på i det vackra vädret. Spillkråkornas gälla lockrop ljudade över den öppna ungskogen, åtminstone från tre riktningar, så aktiviteten bland fåglarna kan nog påstås att ha ökat. Jag hade inte konvertern och stativet med, så några fina bilder blev det inte, men några bilder tagna på lååååångt avstånd måste man ju ändå ha.

P2297111P2297107

Också småfåglarnas läten börjar nu låta mera som fågelsång, men ännu har vi många vinterdagar som skall avverkas innan den riktiga våren är här.

Inga kommentarer: