torsdag 18 februari 2010

Oväntat besök.

Jag satt i allsköns ro vid datorn och kollade vad övriga bloggare och kommenterare hade att berätta idag. Av någon anledning avbröt jag läsandet och gick ut i köket, på något ärende som jag inte noterade i mitt minne. Blicken for av vana ut genom fönstret och vad ser jag därute på gården, om inte en stor minkhanne som skuttade i snön. Snabbt fattade jag kameran och knäppte några bilder genom fönsterrutan, men bilderna blev totalt misslyckade, så jag försökte smyga mig ut. Troligen upptäckte minken mig och mitt förehavande och drog sig längre bort, men ett par hyfsade bilder fick jag i alla fall. Av spåren att döma har den gjort ett antal rundor på gårdsplanen och också försökt ge sig på gallerkorgen, vari jag serverar fett åt småfåglarna. Ända upp på verandan hade den dristat sig. Synd att den inte ringde på dörrklockan, så skulle jag ha bjudit in den och kanske demonstrerat mina eldvapen för den.
Troligtvis söker den sig småningom ner till ån, så jag skyndade mig att kontrollera att mina minkfällor är intakta ifall att minken gör ett besök.
Minken är inget trevligt djur att ha kringstrykande i naturen, men idag gav den ändå en lite annorlunda upplevelse i vardagen.

Inga kommentarer: